Spotkania ze świętą krową… na szkolnym lądowisku

Zostało kilka dni do egzaminu w nepalskim urzędzie lotnictwa cywilnego. Żeby otrzymać uznanie naszych polskich świadectw kwalifikacji i móc szkolić w Nepalu musimy stawić czoła wielu formalnościom i towarzyszącej im stercie papierów. Z dnia na dzień latamy coraz więcej, żeby zapoznać się z rejonem i dziwacznymi motolotniami.

start motolotni z lotniska  Pokhara

Avia Club Nepal bazuje na lotnisku kontrolowanym ale posiada również własne lądowisko w Miejscowości Lauruk, 6 NM na zachód od Pokahary. Dolot zajmuje kilka minut. Widoki są niesamowite, lecimy głęboką doliną, którą płynie rzeka Harpan Khola. Zima jest tu porą suchą wiec w rzece  utrzymuje się niski poziom wody i wygląda niczym autostrada z kamieni. Gdyby nie oznaczenie osi pasa białymi  markerami ciężko byłoby odróżnić lądowisko od rzecznego rumowiska.

motolotnia w dolocie do lądowiska

Mamy tu zrobić po kilkanaście niskich kręgów, ale wpierw trzeba przegonić krowy, które podjadają skromną lotniskową trawkę, a następnie ludzi którzy przyszli pooglądać hałasującą nad wsią motolotnię. Gdy w końcu pas jest wolny podchodzimy do lądowania. Touch-and-go, a potem kontynuujemy szkolne kręgi, symulujemy awarię silnika w różnych fazach lotu itd. Możemy latać tylko po północnym kręgu ponieważ na południe od pasa wznosi się porośnięte gęstym lasem wzgórze, które przewyższa dolinę rzeki o ok 600 metrów.

DCIM106GOPRO

Dochodzi godzina 12 w południe czasu lokalnego, a w powietrzu spokój, żadnej turbulencji, a rękaw wisi. Przez całe dnie są tu idealne warunki do szkolenia motolotniowego.

widoki z przelotu motolotniąTakie widoki towarzyszą nam przez większą część lotu 😀

machapuchra z pokładu motolotniPo około godzince mieszania powietrza wracamy do Pokhary VNPK. Za chwilę zmiana i kolejna osoba z naszej ekipy siądzie za sterami Cruiser-a. Nik z nas wcześniej nie latał motolotnią dwumiejscową w układzie side- by-side więc przepychamy się w kolejce kto pierwszy.

DCIM106GOPRO

DCIM106GOPRO

szkolenie motolotniowe

motolotnia na ziemi LaurukLatanie w tak spokojnych warunkach jest dla początkujących doskonałą okazją do poznania zasad lotu. W Polsce takie warunki pogodowe są najczęściej wczesnym rankiem i późnym wieczorem… tutaj przez cały dzień 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *