Powrót do szkoły, czyli jak zrozumieć Wieżę

Dziś możemy się wyspać, ale od jutra czeka nas wiele zadań.  Żeby latać w Nepalu, tutejszy urząd lotnictwa cywilnego musi  uznać nasze kwalifikacje. Do tego trzeba kilka kserokopi dokumentów,  zdjecie i  ze dwa tygodnie cierpliwości, nikt tu się nie spieszy. W między czasie będziemy musieli odbyć szkolenie i zdać egzaminy z lokalanych przepisów.

7 nepal 10 9

W drodze z Kathmandu do Pokhary8Okazuję się że musimy nauczyć się angielskiego -nepalskiego. Ruch w CTR jest dość spory, w ciągu ostatniego roku przybyło statków powietrznych, a dodatkowo latają regularnie samoloty rejsowe. Na pobliskich zboczach wiszą dziesiątki paralotniarzy, a kontroler polega jedynie na swoim wzroku i meldunkach pozycyjnych. Do tego ichniejsza niezrozumiała wymowa – będzie ciekawie.  Latający tu Brytyjczycy,  stwierdzili, że nie rozumieją swojego ojczystego języka kontaktując się z wieżą  nierzadko prosili po trzy razy „say again”.

11Nepal…kraj bez przepisów BHP 😉14 13 avia club nepalBiuro Avia Club Nepal w Pokhara12 avia club nepal pokharaLotnisko Pokhara VNPK jest lotniskiem kontrolowanym położonym u podnóży szczytów sięgających po 8000 metrów, natomiast elewacja lotniska wynosi 822 m. Przylega do zabudowy miejskiej i obsługuje wielu turystów przylatujących na górskie wędrówki po Himalajach. Pokhara jest drugim co do wielkości miastem w Nepalu.

15 pokhara airport 20 lotnisko pokharaPłyta postojowa (hmm… nepalczyk sunie na rowerze wprost na pas 😉19 loty turystyczne 18 motolotnia w himalajach

Motolotnia odchodzi na godzinną trasę w kierunku masywu Machapuchare17 motolotnie w nepalu

Pasażerowie szykują się do swojego pierwszego lotu16 hangar avia club nepalO klientów na loty pasażerskie ultralightami rywalizują 3 firmy. Chętnych nie brakuje, trasy sa malownicze, widoki niesamowite ,a ceny przystępne więc motolotnie i samoloty odchodzą na trasy jedna za drugą. Przed wejściem na lotnisko czeka nas kontrola osobista…panie na lewo, panowie na prawo 😉 Za kilka dni dostaniemy przepustki to będziemy wchodzić bokiem razem z pilotami. Zastanawiam się czy facet  jadący rowerem z zakupami po płycie postojowej  też ma jakąś przepustkę czy po drugiej pasa jest dziura w płocie? 😉

Spędzamy pół dnia pod hangarem oczarowani różnorodnością przylatujących maszyn. Wszystkie te samoloty należą do linii lotniczych które widnieją na czarnej liście przewoźników lotniczych.

24 odprawa celna pokahara

Uśmiech od ucha do ucha po kontroli osobistej 😉

 

 

 

4 myśli nt. „Powrót do szkoły, czyli jak zrozumieć Wieżę”

  1. … nom Kochani super to wygląda, lubię takie dzikie tereny i normalnie troszku Wam zazdroszczę … pokażcie na co stać Naszą Polską Kadrę Mikrolotową… z lotniczymi pozdrowieniami … S i D

    1. heheh, staramy się, staramy, póki co trzeba jakoś przebrnąć przez biurokrację, ale później będzie czysta przyjemność 😀
      Wsiadajcie w samolot i przylatujcie….przecież taki był plan 😉 Pozdrawiamy serdecznie

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *